четвер, 18 жовтня 2018 р.

Тренінг для тренерів у м.Києві

08 - 11 жовтня 2018 року в м. Києві відбувся тренінг «Інклюзивно-ресурсні центри: тренінг для тренерів». Співорганізаторами заходу є Міністерства освіти і науки України, Благодійний Фонд Порошенка, Представництво дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні за підтримки Міжнародного фонду «Відродження», Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
Метою заходу було визначено зміцнення спроможності представників обласних ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти щодо планування та проведення навчання для представників інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) в областях та громадах їх відповідальності.

Участь у тренінгу взяли представники обласних Департаментів науки і освіти, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, обласних ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти м. Києва, Київської, Кировоградської, Луганської, Полтавської, Сумської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернігівської областей. Всього – близько 70 осіб. Від Харківського регіону були присутні: Говсієвич І.В., головний спеціаліст ДНіО ХОДА,
4 співробітники КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» (Байназарова О.О., Лященко В.М., Заліська О.М., Колісник О.В.).
У відкритті тренінгу взяли участь:
Марина Порошенко, виконавчий директор Благодійного Фонду Порошенка;
Лариса Самсонова, Генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти Міністерства освіти і науки України;
Лора Біл, заступник Голови Представництва дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Протягом тренінгу були опрацьовані такі теми:
- Інклюзивне навчання у сучасному освітньому просторі: основні підходи і бачення. Особливості навчання дорослих та множинні ролі сучасного тренера.
- Міжнародна класифікація функціонування (МКФ) як соціальна конструкція. Медична та соціальна моделі, концептуальна модель використання МКФ.
- Інклюзивно-ресурсний центр: статус, завдання та функції, документація ІРЦ, роль ІСУО у веденні документації ІРЦ, співпраця з командою психолого-педагогічного супроводу дитини.
- Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини для забезпечення якісної участі в освітньому процесі. Інструменти психологічної діагностики дитини. Забезпечення прав дитини. Оформлення висновку ІРЦ.
- Індивідуальна програма розвитку – основний освітній документ дитини з особливими освітніми потребами. ІПР для дитини з розладами аутичного спектру. Особливості участі дітей у навчанні та суспільному житті.
- Шляхи взаємодії фахівців ІРЦ з батьками дітей з особливими потребами в інклюзивному просторі. Створення безпечного та дружнього до дитини освітнього середовища, запобігання цькуванню та боулінгу.
- Професійна та емоційна складові ролі педагога у забезпеченні інклюзивного середовища для якісної участі дітей в освітньому процесі. Загрози професійного вигорання та інструменти саморегуляції.
Всі учасники тренінгу отримали навчально-методичні посібники: Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів: навчально-методичний посібник / за заг. Ред.. М.А. Порошенко та ін.. – Київ: 2018. – 252 с. (Такі, як Академія отримала для всіх ІРЦ області).
За результатами участі в тренінгу заплановано навчання педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів Харківського регіону (листопад 2018 року), використання набутої інформації під час проведення лекцій «Технології інклюзивної освіти» для різних категорій педагогічних працівників на курсах підвищення кваліфікації та під час проведення методичних заходів.

Немає коментарів:

Дописати коментар